תוכן העניינים

תמ"א 38: התוכנית שתשדרג את הדירה שלך

אם אתם מתגוררים בבניין ישן שנבנה לפני כמה עשורים, סביר להניח שלא פעם אחת שמעתם על "תמ"א 38" , תוכנית אשר נועדה לחזק מבנים קיימים על מנת שיתאימו לתקנים וההוראות המעודכנים של משרד הבנייה. התוכנית נועדה לעודד דיירי בניינים ישנים לחזק את המבנה שלהם.

אנו כחברה היודעת לספק שירותי בדק בית, יודעים שלשם כך אחד התמריצים שניתנו היו תוספת זכויות בנייה – כלומר הגדלת השטח הדירה הקיים ושדרוגים לבניין כמו מעלית, כאשר בדרך כלל – היזם אשר היה מקבל את ביצוע הפרויקט מורשה לבנות דירות נוספות באותו הבניין-  מדובר על תוספת של 2 וחצי קומות ( אשר אלה שייכים לקבלן המבצע ובעת הזמן הוא יכול להעמיד אותן למכירה).

תמ"א 38 : מה אורך התהליך?

בדרך כלל מדובר בתהליך ארוך אשר דורש אישורים שונים עם בירוקרטיות רבות.

בדרך כלל את היוזמה מרים הקבלן אשר פונה לדיירים או מי מטעמם, בנוגע לאפשרות חיזוק המבנה.

לאחר מכן מתקיימת פגישה בין הדיירים לבין היזם, אשר הוא מציג להם את התוכניות השונות לחיזוק הבניין ואת התמורה שהם יקבלו במידה והתוכנית תצא אל הפועל.

לאחר מכן מתקיים תהליך אישורים עם שירות הנדסי, בין העירייה לבין היזם לבין עורך הדין אשר מייצג את הדיירים, כמובן לאחר הסכמתם.

בשביל שהיזם יתחיל את התוכנית, הוא חייב רוב כמעט מוחלט של מרבית הדיירים (רוב של 69%) אפילו אם יש מתנגדים לכך בבניין.   

מכיוון שמדובר בתהליך ארוך, אפשר לבדוק באמצעות מס' בקשה את השלב בו הבניין שלנו נמצא.

מה קורה בעת ביצוע העבודות?

בדרך כלל כאשר עבודות התמ"א מתבצעות רוב דיירי הבניין נשארים בדירה על אף השיפוצים והפיגומים השונים. בדרך כלל היזם יכול לפצות את דיירי הבניין באמצעים שונים, אך יש לזכור שזהו תהליך לא קל.

מהם הסוגים השונים של תמ"א 38?

לתוכנית זו ישנם סוגים שונים. 38/1 מייצג את מתבצע חיזוק בניין אשר קשור לרעידות אדמה. בדרך כלל בתוכנית זו מוסיפים לבניין מעלית, חדר נוסף ואף מרפסת.

בתוך כך, משדרגים את הבניין. בתמורה לכך הקבלן מקבל תוספת בנייה של 2 קומות והוא מקבל את הזכויות עליהן ויכול למכור אותן בצורה עצמאית.

ישנה תוכנית נוספת של תמ"א 38/2 בה בונים בניין נוסף אשר מתבטא בבניין גבוה יותר עם מספר יחידות דיור רב יותר.

תמ"א 38 היא תוכנית מצוינת לדיירים אשר מתגוררים בבניין ישן ויכולים לקבל שדרוג לדירה שלהם. למרות זאת מדובר בתהליך ארוך שיש לקחת אותו בחשבון.

יש לכם שאלות? צרו איתנו קשר.

צריכים עזרה?
Call Now Button